O zmianach w mentalności sprzedawców biżuterii

Osoby zainteresowane zakupem wysokiej klasy biżuterii rzadko oszczędzają, nie od dziś wiadomo bowiem, że jakość i cena idą ze sobą w parze. Ponieważ jednak liczba sklepów z biżuterią srebrną systematycznie rośnie coraz częściej możemy usłyszeć o promocjach, które jeszcze kilkanaście lat temu nie miałyby racji bytu. W przytaczanym tu okresie sklepy sprzedające kolczyki ze srebra, pierścionki, zawieszki i bransoletki zazdrośnie strzegły swojej pozycji na rynku, ponieważ zaś ich liczba nie była wcale wyjątkowo duża ich właściciele nie musieli obawiać się o to, że wierni klienci nagle zmienią swoje upodobania i wybiorą rozwiązania oferowane przez konkurentów. W interesie właścicieli punktów sprzedaży biżuterii leżało zresztą podtrzymywanie przekonania zgodnie z którym biżuteria Swarovskiego musi być droga, bo jej wysoka jakość nie pozwala na inne traktowanie kolejnych zawieszek i kolczyków. Przeświadczenie takie mogło dowartościować dość skąpych nabywców, jego atutem było zaś i to, że gwarantowało bardzo duże zyski. Obecnie jednak liczba liczących się na rynku punktów sprzedaży biżuterii jest znacząca, prowadzenie podobnej polityki oznacza więc świadome skazywanie punktu sprzedaży wisiorków i kolczyków na spektakularną porażkę.